Fredag, lördag och söndag!

Så har det varit helg igen. En mycket trevlig sådan! Vädret igår var katastrofalt trist med regn och ishalka. Idag har det i alla fall varit strålande solsken och ishalka! Äntligen blå himmel! Man (jag) riktigt känner skillnad så fort solen tittar fram. Mer av det! Kom igen våren!

Fredag obligatorisk övning i skolan. Normalt brukar vi i grupper besvara frågor, göra små experiment och sedan föra en power point för resten av klassen vad vi kommit fram till. Den här fredagen fick vi...spela...TEATER! Haha! Jag trivdes rätt bra med det, men verkade inte vara många andra som var laddade. Det gick bra i alla fall och vi kunde till och med sluta en hel timme tidigare, jag kunde ta tåget en hel timme tidigare och jag kom hem en hel timme tidigare. Härligt! Kvällen spenderades hemma hos Madde med god mat, efterrätt och sedan film, "Mannen som kunde tala med hästar". Känslomässigt ladda film, men vilka vyer! Jag vill tillbaka till USA!! En dag...Men en mycket trevlig fredag! Tack Madde!

Lördag och upp och träna det första jag gjorde. DanceStep och ett riktigt roligt pass! Jobbigt som sate kan jag ju också lägga till. Efter lunch bar det av till Väla där jag gjorde Nathalie sällskap på Carlings en stund, då hon jobbar där. Blev ju även lite omhändertagen då jag lite tvunget provade ut rean. Fyndade en kofta och en top. Me like! Efter inköp av stavar hade Nathalie hunnit sluta och vi tog en fika innan vi åkte hem. Väl hemma hann jag bara skriva en matlista och vända innan jag och Hanna åkte till Maxi för att handla mat. Inte direkt den mest effektiva turen, men kul hade vi i alla fall. Väl hemma plockade jag ner min matlåda och vände återigen direkt. Nu för att åka hem till Nathalie för att mysa framför film, "John Tucker must die". Kan inte annat än älska typiska tjejfilmer! Ytterligare en väldigt mysig dag!

Söndag blev en väldigt långsam förmiddag, ända tills jag mötte upp Madde för att gå till Campus och plugga efter lunch. Lyckades hitta ett grupprum att breda ut våra böcker och datorer i för att sedan plugga, rätt effektivt ändå, i några timmar. Väl hemma igen har det blivit väldigt lugnt. Tagit hand om mig själv genom att slö-kolla på tv, äta middag, och sega lite mer. Tänkte nu spana på en film innan det är dags att sova.

Sammanfattningsvis en klart bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0