Återhämtning och Singstar!

Så man kan definitivt kort och gott säga att den här veckan har handlat om att återhämta sig både mentalt och fysiskt efter Åre, haha! Kroppen har liksom legat i standby-läge samtidigt som jag gått runt med någon mystisk liten förkylning. Lite retlig i hals och bröstkorg, hostar lite emellanåt, men ingen snuva eller trötthet alls. Har ändå avstått från träning hela veckan. Var ute på långpromenad i onsdags dock, en sväng med Madde och en sväng med Markus. Markus är en nyfunnen vän som var uppe i Åre samma vecka och som pluggar här på Campus. Samma kväll kom Paulina från klassen över och vi åt middag och myste med film.

Annars har det varit väldigt lugnt. Lånetiden på kursboken gick ut idag, vilket jag visste om. Men nog hade jag trott att jag skulle kunna låna om den en gång till! Icke...massa folk i kö, vilket jag kollade upp sent i onsdags kväll...och att beställa hem nytt kommer ju ta aslång tid och jag kommer hamna ännu mer efter med läsningen (kan ju inte påstå att läsa kurslitteratur var en prioritering i Åre). Någonstans hade jag ändå flyt, kollade lycknis.se (bra hemsida för att köpa både ny och begagnad kurslitteratur), söker på boken, hittar en tjej i Lund som har boken, och vips hade jag den i väskan med mig hem idag!! Och den var i riktigt fint skick! Ibland ska man ju bara ha tur!

Igår efter ett fyra timmar långt seminarie i Lund, med en dansktalande föreläsare (helt värdelöst ju, man fattar INGENTING när de snackar danska...värdefulla timmar som jag aldrig får tillbaka...) blev det hem för att vända egentligen. Singstar kväll hos Louise (som jag gick i samma klass som förra året, men fortfarande sjunger i kör med) med bland annat Madde och lite annat folk från Service Management som jag känner från förra året. Mycket kul hade vi! Senare bar det vidare till Villan för att beträda dansgolvet. Väldigt glest med folk och mot slutet rätt kass musik tyvärr...men i början var det jätteskoj! Fast fram mot 01-tiden kände jag att jag gjorde mig bättre hemma, sovandes. Skulle ändå ner till Lund i förmiddags så passade på att sova resten av natten.



Det spelar ingen roll vem som håller i micken, ALLA sjunger med i SingStar ändå!



Julia och Linnéa sjunger en duett (med ALLA andra i bakgrunden)



ALLA kunde texterna mer eller mindre utantill till skivan med ABBA.

Resten av dagen idag har bestått av att läsa ikapp lite i kursboken för att sen kolla handbollsmatchen. Synd med förlust! Tror helt ärligt Sverige kunde vunnit, med lite mindre slarv och mer "jädra-anamma". Det får bli brons helt enkelt! Nu blir det att slökolla lite på någon random film innan det återigen är dags att sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0