Åter till verkligheten!

Så gick hela veckan och det blev snabbt söndag igen. Sista dagen i Åre. Lite oflyt måste jag säga att vi hade...det var plusgrader och regn i luften...inte ens snöblandat regn, utan rent, tråkigt regn. Snön blev satans tung och trots vattentäta skidställ blev både jag och Hanna plaskblöta. Men skam den som ger sig! Nog var man lite mindre taggad, men vi kämpade tappert för att utnyttja den sista dagen av skidåkning och fram mot lunchtid gav vi upp. Mjölksyran hittade till benen av att bara stå i liften! Trötta!!

Efter en maffig lunch plockade vi ihop vårt pickopack, städade och åkte sen till stationen och hoppade på tåget. För att förbättre turen denna dag fanns inte vår ena plats...vi hade stolsnummer 30 och 34...30 fanns inte. Och när jag frågade personalen vart den kan ha tagit vägen fick jag svaret att "de måste bytt vagn", ta nummer 29 istället". Jo grattis...nummer 29 fanns inte heller! Till slut satte jag mig på 33an, vilken visade vara ledig och herrarna som egentligen skulle suttit bredvid oss, valde att flytta till en annan fyrsitsgrupp lite längre ner i vagnen. Så vi hade gott om plats ändå!

Trötta och slitna tjejer är inte glada tjejer, haha. Efter att ha hållit oss vakna till kl 23 (tåget gick 18) slocknade vi båda. Någorlunda...  Det var ett gäng på 6 ungdomar bakom oss...(ursäkta svordomarna) och de förbannadehelvetetsjävlaskit ungarna tyckte att det var nödvändigt att vända upp och ner på vagnen och stoja och skrika hela natten! Eller okej, nu ska jag vara rättvis...fram mot kl 03:30 BÖRJADE de lugna ner sig. Och jag vet, "säg till dem". Men säger man till ungdomar som dem blir de bara mer taggade och tycker det är asroligt och väsnas då ännu mer. Det gick ju bra till slut! Och helt ärligt lyckades jag ändå koppla bort dem rätt bra. Sov/slumrade större delen av natten trots allt.

Resten av resan var bara seg och trött, men till slut kom vi båda hem. Efter en 16 timmar lång tågresa... Saknar givetvis Åre och allt som hörde till, men lite skönt att vara hemma. Har redan hunnit gå på föreläsning i Lund och varit på kör med Stämpus här i Helsingborg. Har börjat ladda om nu för en fantastisk vår! Det är på väg! Det kommer bli bra! Verkligheten är åter en del av livet och varför inte göra det bästa av den? En gång till, NU KÖR VI!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0