Förkyld..?

Ja, jag tror jag har åkt på en riktig förkylning nu... Tidigare var det bara lite lätt hosta och retlig i halsen, men nu har jag utvecklat en snuva också. Fast den är egentligen inte så farlig, låter nog värre än det är. Bihålorna är nog lite svullna så jag låter mer täppt i näsan än jag egentligen är (och känner mig). Får se om jag kan träna ikväll ändå!

För att lite snabbt återberätta resten av min fantastiska helg, lördag innebar träning på förmiddagen (vilket nu i efterhand har resulterat i en sån där mysig träningsvärk i magen igen (awesome!). Efter dusch och lunch åkte jag till Väla för att hälsa lite på Nathalie som jobbar där, på Carlings. Självklart lurade hon på mig kläder också, men jag blev nöjd, haha. På vägen ut påpekade Nathalie att jag skulle ut samma kväll, vilket hennes arbetskollega Anna (som jag träffat varenda gång jag vart där och pratat med) blev avundsjuk på. Så jag bjöd med henne! Efter en middag hemma gick jag över till henne och drack lite öl och snackade strunt. Mycket trevligt! Senare mötte vi upp Madde och två tjejer till, Johanna och Isabell. Men då vi ville till olika ställen skiljdes vi åt ganska snabbt, haha. Madde och de andra satt på Stinsen samtidigt som jag och Anna satt på Tapaz, för att sen fortsätta till Tempel då vi gick till Tivoli. Vi hittade ett kul gäng på Tapaz som vi gick vidare med och hade en mycket rolig kväll på Tivoli. Vi var där till stängning...(04:00), haha!

Söndagen blev mycket lugn då jag inte hade sovit särskilt mycket. Försökte tappert att läsa kursboken i sociologin men misslyckades rätt ordentligt. På kvällen åkte jag över hem till Nathalie och umgicks och slökollade på film. Mycket trevligt!

Igår försökte jag återigen läsa i boken och det gick väl sådär då också...åkte senare ner till Lund för en föreläsning mellan kl 15-17, för att sen åka tillbaka till Helsingborg och gå direkt till kören. Trots en smärre förkylning gick det rätt bra att sjunga.

Dagens morgon har tillägnats tvättande av kläder. Äntligen! Senast mina kläder tvättades var hemma i Täby, precis innan jag skulle åka tillbaka hit ner efter jul, haha! Två veckor efter jul, en vecka Åre och en vecka efter...desperat behov av att tvätta? JA!! Gick upp 06:40...tvättiden börjar egentligen 06:00 men det är ju bara omänskligt! Hinner ändå. Snart är allt klart. Underbara känsla! Resten av dagen ska jag möta upp Saya, en tjej i klassen, för att läsa och plugga tillsammans på Campus. Man har väl börjat inse att det är rätt lönlöst att plugga hemma...finns lite för många saker som distraherar. Förhoppningsvis kan jag avsluta dagen med ett träningspass i gymmet sen! Får se hur dagsformen är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0